יום ראשון, 6 באוקטובר 2013

שימוש ב- SIS-2 כדי לשלוט על מעגל מכמעט כל שלט IR



נתקלתי ב- IC בשם SIS-2 שנמכר במקור ע"י sparkfun (אפשר לקנות אותו גם בארץ, יחסית זה לא שבב זול - 50 ש"ח). זהו שבב שמקבל מידע מחיישן IR (כזה לדוג'), ויודע לנתח את אותו ע"י פרוטוקול נפוץ של שלטים (לדברי החברה, 99% מהשלטים יעבדו איתו). בנוסף, הוא זוכר שני קודים ספציפיים (שניתנים לתכנות) וכך אפשר להוסיף לכל מעגל שליטה מ-2 כפתורי שלט.

לשבב כמה מצבי עבודה:
  • לימוד - במצב זה מלמדים את השבב שני כפתורים כלשהם משלט כלשהו.
  • רגיל - ברגע שמגיע אות שמתאים לאחד מהקודים שנלמדו, השבב מרים את אחת הרגליים שלו למצב "גבוה" (יש שתי רגלי output, אחת לכל קוד).
  • Discrete Button - דומה לרגיל, אבל בסוג של "on/off". לחיצה בשלט גורמת לרגל ה-output לעלות ולהשאר שם. לחיצה נוספת מורידה אותה חזרה ל- "נמוך".
בעמוד באתר של sparkfun יש קישור ל- datasheet שמסביר בדיוק הכל - וזה די פשוט.

את ה- IR receiver הוצאתי מווידאו ישן שפירקתי. יש לי עוד כמה כאלה מטלוויזיות שמצאתי, למקרה הצורך... השבב יודע לעבוד עם חיישני IR שעובדים בשיטה של הורדת המתח בהתאם לקוד, כלומר כשאין אות הם נותנים מתח גבוה ביציאה, וכשיש, הם מורידים את המתח בהתאם. אפשר לחבר מולטימטר לרגל ה- out של החיישן ולראות את ההשפעה של לחיצה על כפתור בשלט על המתח בה.

הנה הדגמה חיה:


נראה שהשבב זוכר את הקודים גם כשהוא מנותק מהמתח. אני מקווה שזה כך גם אם הוא יישאר מנותק הרבה זמן. עכשיו רק נשאר לשלב את המעגל בפרויקט השאפתני שלי.

חיפשתי ומצאתי עוד שבבים של אותה יצרנית, שיודעים לטפל ביותר קודים, אבל לא מצאתי איפה אפשר לקנות אותם.

שרטוט:
שרטוט ב- fritzing אפשר להוריד מפה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה