יום חמישי, 7 בינואר 2016

הצעצוע המרעיש

עברה שנה מאז הפוסט האחרון. יש כמה דברים בקנה שאני צריך לסיים ולהעלות לפה, אבל בינתיים, הנה משהו שלוקח חמש דקות וכל הורה יספר לכם שאלו חמש הדקות שהכי עזרו לו לאחרונה.

צעצועים מרעישים. כולנו מכירים אותם. המשאית שנוסעת ומנגנת חזק, המטוס שעולה ויורד ומשמיעה מוזיקה מוזרה (ולעיתים לא נאותה... שיר פופ עם השורה "I'll get lucky tonight"? באמת?).
האמצעי שלי ביקש ליום ההולדת ה-4 שלו שעון מעורר, כדי שהוא יקום בלי שנעיר אותו. עאלק. בכל מקרה, הוא קיבל את אחד השעונים הנוראים האלה שאני זוכר עוד מימי הצבא:



בדיקה קצרה העלתה שהשעון יעיר גם את השכנים ארבע קומות מעלינו. כמו שכבר יצא לי לעשות, הפתרון הוא פשוט: להחליש את הרעש מהצעצוע.
באמת פשוט: פותחים, מוצאים את הרמקול, מוסיפים נגד לפניו, ושלום על ישראל.


הרמקול הוא אותו דבר עגול בדר"כ שמוצמד לדופן הצעצוע מבפנים. הוא מכיל מגנט, ולכן אפשר גם לזהות אותו לפי הברגים שנצמדים אליו בזמן הפירוק.
כיוון שאני מתכנת במקצועי ואני מאמין בפרמטריזציה, הלחמתי פוטנציומטר (נגד משתנה) ולא נגד רגיל (הריבוע הכחול לפני הרמקול). בצורה כזו אני יכול לשנות את הווליום ע"י סיבוב בורג הנגד ולא צריך להחליף נגד.


זהו. טריק נחמד שאפשר לעשות גם על כל צעצוע שכזה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה